czwartek, 30 czerwca 2016

Czwartek EKONOMISTÓW :)

Czwartek dla ekonomistów był dniem przyjemnym, ponieważ każdy już poznał swojego opiekuna praktyk i wiedział, że nie ma się czego obawiać. Wszyscy ochoczo nam pomagają i codziennie z chęcią pokazują  nowe, trudniejsze zadania.

• Joanna i Bartek - pracujemy w biurze ubezpieczeń CATTOLICA Societa Cattolica Di Assicurazione:
Naszą opiekunką jest Pani Karla, która jest rodowitą, energiczną i uśmiechniętą włoszką.
Z przyjemnością wprowadza nas w struktury firmy ubezpieczeniowej. Poznaliśmy dokumenty włoskich polis ubezpieczeniowych dotyczących wypadków drogowych,

• Sandra i Marcelina - pracujemy w firmie windykacyjnej MARAN CREDIT SOLUTION
Jest to największe przedsiębiorstwo w Spoleto, posiada też oddziały poza granicami państwa. Poznałyśmy szczegółowo wszystkie działy, także CALL CENTER dla banku BARCLAYS, w którym obecnie pracujemy. Nauczono nas jak można rozłożyć raty na dłuższy okres, nawiązywać rozmowy z dłużnikami.

• Wioleta - pracuję  w firmie transportowej Flaminia Bus S.r.l.
Praca w tej firmie jest bardzo ciekawa, dzięki niej poznałam wiele zagadnień wykorzystywanych we włoskiej pracy. Zapoznałam się z formą organizacyjną jednostki i tym czym się zajmuję. Autobusem przedsiębiorstwa Flaminia Bus podróżowaliśmy z lotniska do Villi Redenta. Poznałam budowę dokumentów występujących w jednostce, a także metody ich archiwizacji dzięki czemu mogłam utrwalić nazwy miesięcy w języku włoskim.

• Roksana - praca w wolontariacie CESVOL
Przedsiębiorstwo CESVOL to jednoosobowa, włoska działalność gospodarcza. Siedziba firmy położona jest w centrum miasteczka Spoleto. Firma dowodzi energiczna i radosna włoszka Silvia.

CESVOL to jednostka, która działa na zasadach wolontariatu. Zgłaszają się do niej osoby biedne lub bezdomne z rożnych narodowości, które potrzebują pomocy. Silvia za każdym razem staje na wysokości zadania, aby nieść pomoc potrzebującym.

Po kolacji zrobiliśmy niespodziankę naszej koleżance Ani - uczestniczce projektu, która w dniu dzisiejszym obchodzi swoje 19 urodziny. Wspólnie kupiliśmy jej niesamowity i jedyny w swoim rodzaju prezent - torbę z logo Festivalu Dei 2 Mondi odbywającego się co roku w Spoleto, a nasza kucharka upiekła przepyszny tort.

Wraz z jubilatką kibicowaliśmy naszej reprezentacji piłki nożnej, która po zaciętej walce, z drużyną Portugalii, przegrała w dogrywce w rzutach karnych.