wtorek, 5 lipca 2016

Drugie rozdanie

Rozpoczęliśmy drugi tydzień praktyk za granicą. Po odpoczynku weekendowym w słonecznych Włoszech, każdy odnowił swoje siły. W sobotę wygrzaliśmy się na piaszczystej plaży w Son Benedetto del Tronto i każdy miał okazję kupić kilka upominków dla rodziny. W niedzielę każdy miał możliwość sprawdzić się jako wspinacz wchodząc na  szczyt Góry Monteluco, szlakiem św. Franciszka z Asyżu.

***

Drugi poniedziałek w cieplutkim Spoleto jako praktykanci spędziliśmy od rana w swoich zakładach pracy, później w formie odpoczynku wybraliśmy się na wieczorny spacer po okolicach Villi Redenty.

Dzisiaj zaczeliśmy dzień włoskim śniadaniem, następnie każdy rozpoczął swoją pracę w swoim miejscu pracy. W czasie sjesty wrócliśmy na obiad. Po naszym "mangiare", koordynatorki umiliły nam czas wycieczką krajoznawczą, by zobaczyć Cascata delle Marmore, [Marmurowy Wodospad]. Największy sztuczny wodospad w Europie (165m). Składa się on z trzech części. Atrakcja turystyczna ulokowana jest niecałe 8 km od Terni. Składa się on z dwóch rzek: Nery i Valino. Obie te rzeki w czasach starożytnych zalewały okoliczne miejscowości. Po wielu latach sporu dotyczącego rozwiązania tego problemu, dopiero w 1422 r n. e. papież Grzegorz XII postanowił wyregulować rzeki. W 1545 roku wybudowano nowy odcinek wodospadu. W późniejszych latach architekt Andrea Vici zmodyfikował uskoków wodospadu, nadając mu dzisiejszy wygląd. Nie tylko to rozwiązało problem zalewania zamieszkałych terenów, ale również stanowi piękny element krajobrazu włoskiego.Dodatkowo przez nawodnienie terenów wytworzył się specyficzny mikroklimat, gdzie występują rośliny tropikalne, co również cieszy podziwiających. Byliśmy tam w dwie grupy, my Aktywni i Skuteczni oraz druga grupa. Poznaliśmy kilka osób w obcym kraju, którzy posługują się naszym językiem ojczystym, co wzbudza pozytywne emocje. Wszyscy szczęśliwi i wykończeni
wrócili na kolację do Villi Redenty. Najedzeni i wzbogaceni o dodatkowe doświadczenia cieszyliśmy się wieczorem.
***
Teraz trochę zdjęć :)

Podziękowania dla Wioli i Bartka za pomoc przy poście.